Мотуз Наталія Миколаївна



СВЯТО УКРАЇНСЬКОЇ КУХНІ
Четверо ведучих в українських костюмах з короваєм
ПРЕЗЕНТАЦІЯ


Ведуча  Слайд 1
Добрий день вам, добрі люди!
Хай вам щастя-доля буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
Ведучий  Слайд 2
Гостей дорогих
Ми вітаємо щиро,
Стрічаємо хлібом,
Любов’ю і миром!
Ведуча      Слайд 3
Доброго дня, шановні гості! Ми раді вітати вас на нашому святі — святі української кухні!Працьовитий і гостинний український народ здавна славився хлібосольством.
Ведучий    Слайд 4
Зайдіть до української оселі на годинку — без частування господиня не проводить вас. Усе смачно, ситно, а головне — корисно та невибагливо. Давайте пригадаємо, на які страви багате традиційне українське застілля.
Звучить музика української народної пісні «Зеленеє жито, зелене». До залу входить фольклорний гурт і виконує пісню. Слайд 5


Зеленеє жито, зелене,
Хорошії гості у мене,
Зеленеє жито за селом,
Хорошії гості за столом.
Зеленеє жито, зелене,
Хорошії гості у мене,
Зеленеє жито ще й овес,
Тут зібрався рід наш увесь.
Зеленеє жито, зелене,
Хорошії гості у мене,
Зеленеє жито на лану,
Хорошії гості до ладу.
Зеленеє жито, зелене,
Хорошії гості у мене,
Зеленеє жито будем жать,
Дорогих гостей не забувать.


Фольклорний гурт залишає зал.

Ведучий    Слайди 6  7  8  9  10
Україна здавна славиться своєю гостинністю, багатою і смачною кухнею. Борщі та пампушки,   паляниці й галушки,     вареники   й ковбаси   , печеня й напої з фруктів і меду відомі далеко за межами України. Наша національна кулінарія нараховує сотні рецептів.
Ведуча   Слайд 11
Деякі страви мають багатовікову історію, як, наприклад, український борщ. Для більшості страв характерний складний набір компонентів. Наприклад, для того ж борщу їх потрібно до двадцяти. А рецептів цієї страви відомо понад тридцять: полтавський,волинський, чернігівський, галицький, львівський, селянський, дніпровський та ще багато інших.


Ведучий  Слайд 12  13  14  15  16   17
А яке розмаїття м’ясних страв: українські битки   , шпигована часником і салом буженина  , тушкована з капустою і салом свинина  , крученики, завиванці   , фарширована птиця  , голубці   .
Ведуча  Слайд18  19  20  21
А рибні страви? Карасі в сметані    , щука тушкована з хроном   , рибні крученики, юшка   , короп, фарширований грибами і гречаною кашею    .
Ведучий
Одним словом, усього не перелічити одразу. Тож час звернутися до господарів свята. Вони докладніше розкажуть про страви.                 
Слайд 22                                         Виходять учні класу
1.   «Без хліба немає обіду», — кажуть у народі. І це щира правда. Хліб — головна страва на столі, і до нього ставилися з особливою пошаною. Скільки різновидів українського хліба? Їх неможливо навіть перелічити. Один французький письменник писав, що «запримітив сімдесят сім способів приготування хліба».

Слайд 23
2.   Випікали хліб переважно з житнього борошна, а на великі свята — з пшеничного. Українська паляниця, на яку йшло найкраще борошно, стала символом родючої землі, добробуту й гостинності. . У різних районах нашої країни були свої рецепти перепічок, пампушок, «плесканів», «дужиків», «пундиків».

3.   Слайд 24
Хліб шанували й берегли і в багатих, і в бідних родинах. Існувало чимало традицій,        пов’язаних з хлібом. Так, коли заходило сонце, намагалися не починати нової хлібини. Не вчиняли тісто проти великих свят. Крихти зі столу ніколи не змахували в сміття, окраєць, що впав на підлогу, обережно піднімали і, поцілувавши, клали на стіл.

Слайд 25    Мультфільм «Розповідь про дівчинку, яка наступила на хліб»
Слайд 26
4.   Без чого не можна уявити український обід? Ну, звичайно, без борщу! Ця страва сприймається як те, без чого не можна обійтися. Як не можна уявити моря без води, саду без дерев, так для українця немає обіднього столу без миски борщу.

5.   Борщ — це символ надійного даху над головою, родинного тепла, сімейної злагоди і спокою. Він настільки давно увійшов до списку традиційних українських страв, що став одним із найголовніших і найулюбленіших символів народної кухні.

6.   Борщ варять у кожній українській родині. Але не всюди знають походження назви цієї страви. Між тим, історія борщу дуже давня. В давнину перша рідка їжа називалася «волок». Це і був прототип борщу. Що тільки не кипіло в горщиках господинь, які намагалися задовольнити смаки членів великої родини.
Вчитель.
А що ж саме ваші матусі і бабусі кладуть у каструлю, щоб зварити смачний борщ? Давайте пригадаємо. Пригадувати будемо колективно, граючи у гру.

ГРА «ЗВАРИ БОРЩ»
Діти з предметів, які знаходяться в кошиках вибирають овочі, які використовують для приготування українського борщу.


Із страв славетних українських
Є найдревніша страва - борщ;
В нім сила, міць, здоров'я, свіжість,
Якщо той борщ - насправді борщ.

Вже звикли: борщ - це значить кислий,
Але ж насправді це не так
Над назвою його помисліть,
Чому в борщі цей збірний смак:


Він і солодкий, і солоний,
І в міру кислий, і гіркий,
І буряково-часниковий,
Капусно-кропно-петрушковий,
Цибульно-м'ясо-помідорний,
І в міру жирний, чи пісний.


В нім бульба, морква і квасоля,
Сметана, перець, з лавру лист,
Усе це збірня овочева.
І в ній таїться його зміст.

Із страв славетних українських,
Є найсмачніша страва - борщ,
В нім - міць сім'ї,
ґаздині гордість,
Якщо той борщ - насправді борщ.




Вчитель.
Давайте разом пригадаємо стародавню народну закличку:
Дощику, дощику!
Зварю тобі борщику
У новенькому горщику,
Поставлю на дуб
ок.

Дубок сколихнеться,
Дощик линеться!!!!

Вчитель.
Справа в тому, що в давнину борщ був своєрідною ритуальною їжею, яку приносили у жертву дощовим хмарам.
                                                        Слайд 27
7.    «Борщ без каші — удівець, а обід — сирота». «Де піч та каша — там домівка наша». Як ви вже здогадалися, наступною традиційною українською стравою буде каша.

8.   Каша — це символ продовження роду. Вона супроводжує людину від самого народження, адже є першою стравою після материнського молока.

9.   Слово «каша» розуміють і українці, і росіяни, і білоруси, і болгари, і поляки. Це — найпростіша й водночас одна з найсмачніших страв народної кухні. А головний секрет її — побільше масла, бо «маслом каші не зіпсуєш».


10.               У великій пошані пшоняна каша була і в козаків. Вони готували її у походах, варили у куренях. Пшоняна каша була поширена на всій території.  Із пшона варили кашу з гарбузом, квасолею яблуками, сухими сливами.

11.               Ще відомі каші гречані, з ячменю, кукурудзи, вівса. Українська народна кухня знає і горохову кашу.
Пісня про кашу



Мы сегодня встали рано
И пока мамуля спит
Кашу ей сварить решили,
Чтобы чем - то удивить.
Мы пока крупу искали,
Убежало молоко
Как так вышло, мы не знаем,
Видно шустрое оно

Припев:
Варись, варись кашка
Варись и веселей
Порадуем сегодня мы всех своих друзей
Варись, варись кашка
Варись и не ленись
Тебя уже тарелки и ложки заждались.
Вместе все же мы решили
Молоко перехитрить
И на этот раз ведерко
Для надежности налить
Чтобы каша вышла вкусной
Добавляли, что могли
Колбасу, конфеты, булку
Посолили от души.

Припев:
Варись, варись кашка
Варись и веселей
Порадуем сегодня мы всех своих друзей
Варись, варись кашка
Варись и не ленись
Тебя уже тарелки и ложки заждались.


Что вы дети тут сварили
Где такой рецепт нашли?
Мама все же удивилась
Мы такие мо-ло-дцы!

Припев:
Варись, варись кашка
Варись и веселей
Порадуем сегодня мы всех своих друзей
Варись, варись кашка
Варись и не ленись
Тебя уже тарелки и ложки заждались.



                                               Слайд 28
12.               Дивним словом назвали люди шматочок тіста, зварений у воді. Вимовиш «галушка» і ніби в рот покладеш щось м’якеньке, солодкувате, надзвичайно смачне. І в Україні, і далеко за її межами добре знають цю невибагливу страву.

13.               На галушки йде будь-яке борошно, але частіше використовується пшеничне та гречане. Варять галушки в будь-якій юшці

14.               Із галушками пов’язано чимало жартів, прикмет, прислів’їв. Де свято, де розвага, там галушки і як страва, і як забава: «Десь ви, дружки, галушки їли, що всі поніміли!» — жартують на весіллі.

15.               Не здивуєш українця і небаченою галушкою розміром з кулак: мабуть, саме від такої і постраждав Данило, який, як відомо, «не вмер, а його галушка задавила».

Вчитель. Ану, друзі, відгадайте загадку, ще про один витвір української кухні.

Химерний, маленький,
Бокастий, товстенький,
Чимось смачним напхався,
В окропі скупався.
                                               Слайд 29
16.               Вареники на столі українців — це домашнє урочисте застілля, затишок і тепло домашнього вогнища. Ця страва завжди доречна — і в піст, і у свято.

17.               Жодне свято в Україні не обходилось без вареників. До Святвечора — пісні з картоплею та капустою чи грибами. На щиру Масляну — із сиром та маслом. На веселі молодіжні посиденьки на свято Андрія — з «пхиком» або «пирхуни». Ліплячи вареники для парубків дівчата-бешкетниці у два-три варенички загортали пісок, борошно, вовну.

Вчитель. Що ж, дійсно «варенички непогані, варенички у сметані».



18.               Що у світі найсмачніше?
Може краби чи ікра?
Може ще щось найдивніше?
Є багато різних страв.

19.               Тільки в хаті українській
Покоштуєш диво з див:
Ось півмісяця у мисці,
А над ними в’ється дим,
Бо гарячі, масло тане…
(до 20-го)  Чи ж ви знаєте, що це?

20.               Це вареники в сметані,
Найсмачніше над усе!
Українці! Пригадаймо,
З чим вареники в нас є?

21.                Знає кожна господиня,
 Що до столу подає.
З сиром ось жовтіють в    мисці,
                   Із картоплею киплять…

22.                Полюбляють українці
                   За столом поласувать.
                   Ще з капустою наварим,
Та з грибами — пахнуть як!
Поласуємо ми з вами,
 поласуємо — ще й як!


23.                Ще ж і з вишнями не їли,
З полуницямі беріть!
Ми вареників зварили —
 оце диво-на весь світ !

24.                З м’ясом, з рибою , з    горохом,
Ось ще з маком та пшоном,
Ще посидьте з нами трохи
В нашій хаті за столом.

25.                Є вареники у хаті—
в Україні все гаразд:
Всі щасливі і багаті,
щедре сонце світить в нас!



26.               «Господиня».


 Замісила  тісто 
Добула  сметани.
Позичила   сиру  я
У  куми   Тетяни.

Запашнеє   тісто
Сиром  напихаю.
Сама  пішла  до  сусіди
Поради питаю.

Ой сусідонько моя,
Дай же мені раду.
Бо з варениками я
навіки пропаду.

Поки я в сусідки
Поради питалась
А собака влізла в хату
Наробила шкоди.

Влізла капосна на стіл
Всю сметану з’їла,
А вареники мої
Під стіл полетіли.

А я ті варенички
Під столом збирала.
А на мене з борошном
Виварка упала.

Борошно на голові
Виварка на шиї
А варенички мої
Летять у помиї.

А я тії варенички
В помиях збирала.
Зачепилась за баняк
Серед хати впала.

А я тії варенички
На совок змітаю
Висипала на тарілку
Милого чекаю.

Ой, не сердься ти на мене,
Я ж твоя Маруся,
Бо я така господиня
Як моя матуся
А я тії варенички
Знов ліпить взялася.
Бо я така господиня
У свій рід вдалася





ПІСНЯ «Вареники у сметані»

Ой, вареники у сметанi,



Ой, вареники,запашнi,духмянi(2 раза)

Вся родина за столом зiбралася нинi,
Частування не просте,є у господинi
Вареники духмянi,
вареники в сметанi
Ваблять і чарують,
кожному смакують

Ой вареники у сметанi,
Ой, вареники,
запашнi, духмянi(2 раза)

Господиня вiд душi,гостей частувала
Варенички, ой, смачнi вміло подавала
Вареники духмянi,
вареники в сметанi
Ваблять і чарують,
кожному смакують.

Ой вареники у сметанi,
ой вареники, запашнi, духмянi(2 раза)

Вся родина за столом зiбралася нинi,
Частування не просте,є у господинi
Вареники духмянi,вареники в сметанi
Ваблять і чарують,кожному смакують

Ой вареники у сметанi,
ой вареники, запашнi, духмянi(2 раза)

І дорослий, і малий в Україні знає -
Без вареничків смачних свята не буває

Ой вареники у сметанi,
ой вареники, запашнi, духмянi(2 раза)




Вчитель  Смачна наша українська кухня, щедра, як душа нашого працьовитого народу.
А зараз давайте пригадаємо і наші улюблені страви.

1.       Заморожена солодка їжа з вершків, соку, ягід.(морозиво)
2.       Сушені ягоди винограду.(Родзинки)
3.       Сир з овечого молока (Бринза)
4.       Страва з варених крупів. (Каша)
5.       Плід дуба (Жолудь)
6.       Тверда оболонка горіха, яйця (Шкарлупа)
7.       Орган травлення людини (Шлунок)
8.       Сушені плоди слив (чорнослив)
9.       Копчене м’ясо ( Шинка)
10.   Кондитерські вироби з борошна(Печиво)
11.   Яка риба має назву курортного міста в Криму (Судак)
12.   Як називається зацукрований плід( Цукат)
13.   Як називається бджолиний клей ?( Прополіс)
14.   Яке мистецтво провокує переїдання? ( Кулінарія)
15.   Чим кашу не зіпсуєш? ( маслом)
16.   Перед тим, як додати бурякдосвічена хазяйка приправить борщ оцтом  .З якою метою?      (щоб буряк не втратив колір).
17.   В якому супі огірки з перловкою зустрічаються? (Розсольник)
18.   Якою рукою треба їсти суп? (Ложкою
19.   Яка крупа названа за вишуканий колір ? ( Перловка-перл)
20.   Який торт у давнину мав трикутну форму? (Наполеон –як- головний убір)
21.   Що таке «курячий солярій»? (гриль)
22.   Як називають вареники без начинки? (Ліниві)
23.   Який коренеплід потрібен для приготування драників? (Картопля)
24.   Який тропічний фрукт не використовують для желе? (Ананас)
25.   Яка риба в святкові дні надягає шубу ? (Оселедець)
26.   Який напій  без молока в Англії вважається отрутою? (Чай)
27.   З пелюсток яких квітів варять варення? (Троянда, кульбаба)
28.   Музична приправа – це…(Соль)
29.   Як називається їжа на природі ? (Пікнік)
30.   Як називається тістечко, народжене з піни? (Бізе)
31. Які харчові рослини використовують для  оберегів в україській родині?  (часник, квасоля, насіння соняху, гарбуза… (ілюстрацію показати)

Вчитель. Сподіваємось, що вам було цікаво послухати про традиційні страви української кухні .
       31.       Слава хаті українській,
слава нашій всій землі,
І вареникам у мисці,
що на нашому столі.

Вчитель. Ну а зараз,  дорогі друзі, запрошуємо до вареників, які чекають у класі.

Свято дружби!




СВЯТО ДРУЖБИ

В 3 - Б
  


                                                                                   Підготувала і провела
                                                                                     класовод Мотуз Н.М.

Діти заходяь в зал під музику «Барбарики» «О дружбе»                                                             

  Хід заходу

 Пісня   № 1-«Песенка о дружбе»
Ведуча. Сьогодні, діти, у нашому класі чудове свято! Ми  відзначаємо  День  дружби. А оскільки наш  клас дружний, то це свято  стосується  кожного з вас.

 (Чується сту­кіт у двері.)
Здається, хтось завітав на наше свято. Хто б це міг бути? Сподіваюсь, що сьогодні всі наші гості  дружелюбні   та привіт­ні! Тож давайте  їх запросимо. Заходьте, будь-ласка!
До класу заходять гноми. Учні оплесками вітають їх.


Гном Федько
Гей, привіт! Будьмо знайомі!
Ми — веселі брати гноми.

Гном Митько (вклоняється).
Я — кмітливий Гном Митько!

Гном Федько.
Я — дотепний Гном Федько!


Гном Митько
Подивись, дітей чимало
В залі затишнім отут!

Гном Федько 
Нас, напевне, тут чекали —
Скільки діточок навкруг!

Гном Митько
Мабуть, гарним буде свято...
Як цікаво! Я присяду.


Гноми сваряться.



Федько.
Посувайся!
Чуєш, хлопче?

Митько.
Ще чого! Відстань!
Не хочу!

Федько (показує кулак).
Уставай, а то дивись!

Митько.
От нахаба! Відчепись


!

Ведуча
От так гноми!
Сором, сором
Так поводитися, гноми!
Доведеться, любі діти,
Дружбі гномів цих навчити.
Гноми припиняють сварку і стають поруч, узявшись за руки.

Гном Федько
Просто зараз ми не в дусі,
 Взагалі ж ми — добрі друзі!

Гном Митько
Всі, напевно, добре знають:
 В казці дружбу поважають!

Ведуча. А наші другокласники напевне,  вже  знають  ба­гатьох  персонажів   казок   та  мультиків, яких   поєднувала  щира та міцна дружба.

                                                        Гра «Казкові друзі»
   Ведуча  називає дітям того чи іншого казкового чи муль­типлікаційного персонажа, а гравці мають хором назвати йо­го друга із відповідної казки.
     Матеріал для гри:
У Буратіно була подружка... (Мальвіна).
Чебурашка теж мав друга, якого звали... (Крокодил Гена).
Сестриця Оленочка була дружна зі своїм... (братиком Іванком).
Лісові  мешканці  дружили  з  добрим  лікарем…     (Айболитом).
Голосистий  Півник  мав  хороброго  друга,  якого  звали…( Котик).
А Білосніжка дружила із... (сімома гномами).
У  бурундучка  Чіпа  був  друг…( бурундучок  Дейл).
У  кота  Матроскіна  був  друг…(  пес  Шарик).
У  Вінні-Пуха  був  маленький  друг…( П`ятачок).
У  Малюка  був казковий  друг…  ( Карлсон).
Якщо діти вагаються, ведуча дає їм підказку, показуючи зображення потрібного персонажа.

Гном Федько.
Діти друзів всіх назвали!

Гном Митько.
Молодці! Ще й нас згадали!

Ведуча. Не дивуйтеся, гномики!  Адже  учні  нашого  кла­су — дуже  дружні  й товариські, отже, про дружбу можуть  розповісти  вам  багато  чого. Тільки слухайте!
 
Пісня  №-2 «Якщо з другом вийшов в путь»

Добре, що на світі дружба є,
З  другом легша будь-яка дорога,
З ним і світ яскравішим стає,
Друг — твоя підтримка й допомога.

Я люблю й шаную друзів всіх своїх
 І не уявляю, як би жив без них!
Мої друзі вчаться у моєму класі,
їх не ображаю я у жоднім разі!

Коли неприємності й біди приходять,
То дружнє плече нам стає у пригоді.
Якщо ти спіткнувсь, розраховуй на друга,
Що миттю поможе, подасть тобі руку.

Пісня « Две подружки»

Це  так  чудово – в  дружбі  жити!
То  незрівнянне  почуття!
Нам  треба  вчитися  дружити,
Бо  добрий  друг – на  все  життя.

Йому про все сказати можна
 І сміх та сльози розділить.
 За друзів, часом, нам тривожно,
Та як без друзів в світі жить?

А вірний друг — це та людина,
Яка не кине у біді.
 І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга ти тоді.

Він захистить і допоможе,
Й не вимагатиме  подяк.
 І сонце вигляне погоже,
 І сонечку зрадіє всяк.
А душу затишок  обійме,
Бо поруч тебе — вірний друг.
Й захопиш ти його в обійми,
 Бо стане світлим все навкруг.


У хорошому слові є сила жива,      
Життєдайна, велика, крилата.
Говоріть вашим друзям приємні слова
І від них на душі стане свято!

Гуморески


         Жартівник
 В нас жартун у класі є,
 Всім він прізвиська дає.
 Каже: — Я мастак до жартів! —
 Та чого ті жарти варті?
 Зве він «Савою» — Савенка,
 «Головою» — Головенка,
 А Саченкову — «Сачок»,
 Маслаченка «Маслачок»
 Зве Зарудного — «Заруда»...
 А його всі звуть — «Зануда».
 (Грицько Бойко)

            Взяв приклад
 — Приклад списував у кого? —
 Запитав учитель строго.
 — Та казали ж ви у класі,
 І казав мій тато,
 Що з відмінника Івася треба приклад брати...
 Не роззява ж я з роззяв, —
 Я у нього приклад й взяв.
 (Грицько Бойко)





        Секрет по секрету
 Я вмію держать
 За зубами язик.
 А от мій товариш до цього не звик.
 Секрет він почує від мене —
 І зразу ж секрет у Семена.
 Семен по секрету розкаже рідні,
 І мій же секрет
 По секрету — мені!
 (Грицько Бойко)

            






  Подвиг Івася
 У автобус на зупинці увійшла бабуся.
 Хлопчик швидко підхопився, весело всміхнувся.
 — Я постою, не біда... Сядьте, — мовив басом.
 Сам навколо погляда, чи не скажуть часом:
 «Молодчина наш Івась, він культурний, чемний...
 Наш Івась в четвертий клас ходить недаремно!»
 ... Та ніхто його чомусь похвалить не хоче.
 І тоді він до бабусі нахиливсь й шепоче:
 «Ну, здається, вже у вас відпочили ніжки.
 Може, сходити вам час? Я посиджу трішки...»
 (Михайло Білецький)

        Найсильніший
 Запитали раз у Васі:
 — Найсильнішй хто у класі?
 — Певно, я, бо позавчора
 Говорили всі на зборах,
 Що вже третій рік підряд
 Сам тягну весь клас назад...
 (Михайло Хижко)






Як не маєш ще друга — потрібно шукати,
 Щоб одному по білому світу не йти.
 Як знайшов, треба друга свого цінувати
 І тримати його, й завжди берегти.

Та й самому потрібно хорошому бути,
Вірним слову і ділу, і другові теж.
Щоб  повагу до себе у друзів здобути,
Треба відданим бути й самому без меж.

Завжди  друзям  любов  і  тепло  дарувати,




Щось  порадити  добре,  біду  відвести.
Навіть  іноді  слово  хороше  сказати
Руку  стиснути, поруч  із  другом  пройти…

 І за словом належить також слідкувати,
 Бо воно може ранити глибше, як меч.
 Правду завжди у вічі потрібно сказати,
Але щоб голова не злетіла із плеч.

Людям завжди чудові слова говоріть,
 Тож і ваша душа стане світла.
 І у мирі, в любові, у дружбі живіть,
 Щоб любов над Землею розквітла.



Сценка «Гіркий мандарин»
(На сцені стоять стільці, на стільцях сидять хлопчик і дівчинка)

Дівчинка.( сидить на стільці і весело махає ногами. В руках вона тримає мандарин. Дівчинка відколупує шматочки оранжевої шкірочки й кидає їх у калюжу.)
-          Що це в тебе? – запитує Сергійко.
-          Хіба ти не бачиш?
-          Апельсинка! Така як мені тато з міста привозив.
Пам’ятаєш? Я й тобі давав!
-          От і не вгадав!
-          Ман-да-рин-ка! – сказала дівчинка і рожева скибочка сховалася в неї в роті.
-          Дай і мені покуштувати,- попросив хлопчик.
-          Вона недобра! Гірка і кисла.
-          Та, нічого, дай хоч одну скибочку.
-          Кажу тобі, що вона недобра,- відказала дівчинка і скочила зі стільця. В цю мить мандарин вислизнув з Оленчиних рук і покотився прямо на землю. Дівчинка ойкнула і заплакала.
-          Чого ж ти плачеш? – здивувався хлопчик, - вона ж погана.



Твій друг
 тобі віддасть усе:
 і свій квиток на карусель,
 і цвях, і ґудзик, і літак,
 та не за щось —
 а просто так.

 І збільшувальне скельце,
 найкраще у дворі,
 твій друг
 зі щирим серцем
 тобі віддасть — бери!

 І ти нічого не жалій —
 ніколи і нітрохи!
 І навіть
 м'яч футбольний свій
 віддай, як друг попросить.

 І посміхнеться друг тобі —
 аж схочеться співати.
 І ти подумаєш тоді:
 «Як-гарно — дарувати!.




Друг – твоє дзеркало, світло очей.
Друга шукають роками.
Бути повинні друзі в людей.
Друг у біді – поруч з нами.



Учні виконують пісню «Дружба крепкая»

Вчитель.
 А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу.
 Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.



 Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).

 А не кидатись словами,
 Щоб не стати ... (ворогами).

 І запам'ятай собі —
 З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,
 У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити
 Може з класом ... (помирити).

 Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).

 А як сварять всі навкруг
 — Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!

 Й ще одне запам'ятай:
 Друзів ти... (не забувай)!
   
Знай, моя дитино мила,
    Д р у ж б а – це  велика…(  сила)




Пісня «У друзей нет выходных»
Ведуча.
-          Діти! Хто з вас має друзів у нашому класі?  Це добре!  Але друзі не обов'язково мають бути одного віку. Розкажіть, кого ще ви вважаєте своїми вір­ними друзями?   «Сво­їх батьків, маму і тата!», «Своїх бабусю й дідуся!», «Мої друзі - улюблені книги!», «У мене ще є чотириногий друг — мій песик!».)
-          А хто вас навчав як правильно дружити, коли ви були ще геть маленькими?
-          А з кого ви хочете брати приклад правильного товаришування? (З батьків)
-          Тож пограємо разом з батьками і навчимося бути такими ж дружними, як вони.

ІГРИ-КОНКУРСИ          ДІТИ-БАТЬКИ

Ведуча.
 От добігає кінця веселе свято! Я хочу побажати вам, друзі, щоб у вашому житті завжди знаходилося місце справжній, вірний дружбі. Нехай міцніє вона в нашому класі з року в рік.

                           Бажаю  вам  щиро, мої  милі  діти,
                           Навчатись  сумлінно,  уміти  дружити,
                           Нехай  доброта  в  нашім  класі  панує,
                           Нехай  в  нім  ніколи  й  ніхто  не  нудьгує,
                          Хай  буде  між  вами  завжди  та  щоденно
                          Взаємна  підтримка  та  поміч  взаємна!!!

??????????????????????????????????????????????????????????????
                                              
 Гра «Добери схожі слова!»
Діти, підводячись із місця, голосно називають слова, спільнокореневі зі словом «дружба».
Наприклад:
Друг, подружка, подруженька, дружок, дружечок, спів дружність, дружелюбний, дружелюбність, дружний, дружній, дружити, подружитися, дружно.
Під час гри педагог активно допомагає першокласникам дібрати якомога більше відповідних слів.

Кіт Леопольд. Чудово! Якщо ви знаєте ці хороші слова, то наступна гра зовсім не буде для вас складною.
                                               Гра «Прислів'я про дружбу»
Леопольд показує дітям праву  і  ліву  частини  на  дошці ( записані  прислів`я). Діти  поєднують  їх.
Без  вірного  друга -  велика  туга.
Товаришів  багато,  а  друг – один.
З  добрим  дружись,  а  лихих – стережись.
Друга  шукай,  а  знайдеш – тримай.
Дружба  дорожча  за  золото.
Людина  без  друзів,  як  дерево  без  коріння.
Хоч – ох,  та  вдвох.
Без вірного друга — велика туга.
Один ніколи не стане по обидва боки.
Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
Товаришів багато, а друг — один.
У лиху годину пізнаєш вірну людину.
З добрим дружись, а лихих стережись.
Друга шукай, а знайдеш — тримай.
Людина без друзів, як дерево без коріння.
Самотнє дерево ламає вітер.
Друг хвалить поза очі, а ворог — у вічі.
Для вірного друга — і коня з плуга.
Хоч — ох, та вдвох.
Дружні і хлібом ситі бувають.
Вкуси себе спершу за язик, ніж щось скажеш.
Що собі немило, те й людям не зич.

Игра для родителей «Объяснялки-понималки»

 Предварительная работа:

 1. Дошкольников просят объяснить значения слов и снимают их ответы на видео.

 2. Детям задаются вопросы, записываются их ответы и выявляется самый популярный и самый редкий ответ детей.

 3. Задания для родителей и ответы детей представлены в виде презентации.

Отгадайте слово по описанию участника игры (один участник игры берет у ведущего карточку, на которой написано слово и объясняет его значение своей команде. Если команда отгадывает слово, то получает 1 балл) .

 Слова для команды «Солнышко»: Образование. Путешествие.

 Слова для команды «Звездочка»: Воспитание. Энциклопедия.
Задание 3

 Угадайте самый популярный ответ детей.

 Вопрос, который задавался детям: В каких сказках встречается число 3?

 - Ваши варианты ответов (каждая команда дает свой вариант ответа, затем сравнивают его с ответами детей). А теперь правильный ответ. Внимание на экран.

 Самый популярный ответ детей:

 Три поросенка. Так ответили 8 ребят.

 Три медведя – 5.

 Три богатыря – 2.

 Крошечка-Хаврошечка – 1

 Вопрос, который задавался детям: Почему ежик носит яблоки на иголках?

 - Ваши варианты ответов. А теперь правильный ответ. Внимание на экран.

 Самый популярный ответ детей:

 Нет рук - 13

 Так удобно - 4

 Запасается на зиму – 3

 Чтобы яблоко не упало - 2

 Вопрос, который задавался детям: Почему Золушка опоздала на бал?

 - Ваши варианты ответов. А теперь правильный ответ. Внимание на экран.

 Самый популярный ответ детей: Мачеха дала много заданий- 8

 Долго собиралась - 5

 Фея поздно пришла - 4

 Мыши медленно бежали - 2

 Задание 4

 Угадайте самый редкий ответ детей

 Вопрос, который задавался детям: Что может поднять настроение?

 Ваши варианты ответов. А теперь внимание на экран.

 Мультики 5

 Солнце 4

 Друзья 3

 Мама 2

 Мороженое 1

 Вопрос, который задавался детям: Что дети делают лучше, чем взрослые?

 Ваши варианты ответов. А теперь внимание на экран.

 Играют 7

 Спят 4

 Рисуют 3

 Фантазируют 2

 Достают мелкие вещи из узких предметов 1

Задание 5

 Кто за 1 минуту ответит на большее количество вопросов (каждой команде задается по 10 вопросов, за каждый правильный ответ засчитывается 1 балл) .

 Вопросы с подвохом для команды «Солнышко»:

 1. Туфелька Золушки простая или золотая? (Не простая и не золотая, а хрустальная) .

 2. Сколько человек тянули репку? (Три человека, остальные животные) .

 3. На шее у колобка был галстук или бантик? (Ничего не было, так как у колобка нет шеи).

 4. Сколько козлят съел волк в сказке «Волк и семеро козлят»? (Шесть, а седьмой спрятался и все рассказал маме).

 5. Маша приговаривала: «Высоко сижу, далеко гляжу. ». Куда Маша залезла: на крышу дома или на высокое дерево? (Она сидела в коробе у медведя за спиной) .

 6. По какому поводу Муха-Цокотуха пригласила гостей: свадьба или именины? (Именины) .

 7. Мальвина — блондинка или брюнетка? (У Мальвины голубые волосы) .

 8. Во что превратилась карета Золушки: в брюкву или тыкву? (В тыкву).

 9. Что просил у Золотой рыбки старик, когда выловил ее в первый раз? (В первый раз — ничего).

 10. Красная Шапочка носила венок из одуванчиков или ромашек? (Она носила красную шапочку) .

 Вопросы с подвохом для команды «Звездочка»:

 1. Что нашла Муха-Цокотуха, когда по полю пошла: чайник или самовар? (Нашла денежку) .

 2. Что показывают часы, когда бьют 13 раз? (Что они сломались) .

 3. Воздушный шарик, который подарил Пятачок Ослику, был похож на солнышко или мячик? (Он был похож на зеленую тряпочку) .

 4. Сколько зернышек в день ела Дюймовочка, когда жила у Крота? (Нисколько: она совсем не стала у него жить, а улетела с ласточкой) .

 5. Котенок Гав тявкает или гавкает? (Он мяукает) .

 6. Чью дочку Морозко одарил приданым — старухину или старикову? (Старикову) .

 7. Пытался ли Бармалей отобрать у Буратино золотой ключик? (Нет, так как он совсем из другой сказки) .

 8. Как Емеля возил на печке дрова: врассыпную или вязанками? (Дрова ходили сами) .

 9. Кого водила Шапокляк на веревочке — собачку или кошку? (Крыску Лариску) .

 10. Что оторвали мишке, которого уронили на пол, ухо или хвост? (Лапу) .

 Задание 6

 Разгадайте зашифрованные пословицы и поговорки (каждой команде дается по две пословицы, за каждый правильный ответ команда получает 1 балл) :

 У мсие якенн ятид бзе газул (У семи нянек дитя без глазу)

 Чтеу шаокк, еьч омся лаъес (Чует кошка, чье мясо съела)

 У сахарт загла екивил (У страха глаза велики)

 Мыад бзе ногя ен тывеба (Дыма без огня не бывает) .





У ложці картопля
В одному кінці кімнати стоять два стільці, на кожному - по чашці з картоплею. На іншому кінці кімнати - теж два стільці, але на них - порожні чашки. Змагаються 2 дітей. Треба за допомогою ложки, куди поміщається одна картоплина, перенести всю картоплю з однієї чашки в іншу. Хто швидше?
Якщо дітей багато, можна розбити їх на дві команди і влаштувати естафету.


Хто я?
Один із батьків  ховається за плакатом з отвором для обличчя. Він  має  вгадати ким він є, задаючи питання. Діти мають відповідати тільки «ТАК» або «НІ»



Складіть слово
Діти разом з дорослими складають слова. Спереду і ззаді у учасників таблички з написами букв.

1 ГРУПА:   А – О        М – С                 
                Е – И         Л – Н                  
МИЛО    СЕЛО     САНИ    НОСИ    ОСЕЛ     МАЛЕ
                          

                                 
2 ГРУПА:   А – О        Б – Т                  
                Е – И         К – С                  
БАКИ     КОТИ     ТИСА     СИТО    ТЕКА     СОТИ   

УЧИТЕЛЬ
От добігає кінця веселе свято! Я хочу побажати вам, друзі, щоб у вашому житті завжди знаходилося місце справжній, вірний дружбі. Нехай міцніє вона в нашому класі з року в рік.

                           Бажаю  вам  щиро, мої  милі  діти,
                           Навчатись  сумлінно,  уміти  дружити,
                           Нехай  доброта  в  нашім  класі  панує,
                           Нехай  в  нім  ніколи  й  ніхто  не  нудьгує,
                          Хай  буде  між  вами  завжди  та  щоденно
                          Взаємна  підтримка  та  поміч  взаємна!!!








Уважний читач
Обирають 2 команди БАТЬКИ і ДІТИ
- Милі діти, коли ви готуєте домашнє завдання, вас батьки перевіряють прочиане чи написане? Зараз перевіримо як уважно читали ваші батьки разом з вами читанку.
Вопросы для команды «БАТЬКИ»:
 1. Туфелька Золушки простая или золотая? (Не простая и не золотая, а хрустальная)

2. Сколько человек тянули репку? (Три человека, остальные животные) .

 3. На шее у колобка был галстук или бантик? (Ничего не было, так как у колобка нет шеи).

 4. Сколько козлят съел волк в сказке «Волк и семеро козлят»? (Шесть, а седьмой спрятался и все рассказал маме).

 5. Маша приговаривала: «Высоко сижу, далеко гляжу. ». Куда Маша залезла: на крышу дома или на высокое дерево? (Она сидела в коробе у медведя за спиной) .

 6. По какому поводу Муха-Цокотуха пригласила гостей: свадьба или именины? (Именины) .

 7. Мальвина — блондинка или брюнетка? (У Мальвины голубые волосы) .

 8. Во что превратилась карета Золушки: в брюкву или тыкву? (В тыкву).

 9. Что просил у Золотой рыбки старик, когда выловил ее в первый раз? (В первый раз — ничего).

 10. Красная Шапочка носила венок из одуванчиков или ромашек? (Она носила красную шапочку) .

Вопросы с подвохом для команды «ДІТИ»:
 1. Что нашла Муха-Цокотуха, когда по полю пошла: чайник или самовар? (Нашла денежку) .
 2. Что показывают часы, когда бьют 13 раз? (Что они сломались) .

 3. Воздушный шарик, который подарил Пятачок Ослику, был похож на солнышко или мячик? (Он был похож на зеленую тряпочку) .

 4. Сколько зернышек в день ела Дюймовочка, когда жила у Крота? (Нисколько: она совсем не стала у него жить, а улетела с ласточкой) .

 5. Котенок Гав тявкает или гавкает? (Он мяукает) .

 6. Чью дочку Морозко одарил приданым — старухину или старикову? (Старикову) .

 7. Пытался ли Бармалей отобрать у Буратино золотой ключик? (Нет, так как он совсем из другой сказки) .

 8. Как Емеля возил на печке дрова: врассыпную или вязанками? (Дрова ходили сами) .

 9. Кого водила Шапокляк на веревочке — собачку или кошку? (Крыску Лариску) .

 10. Что оторвали мишке, которого уронили на пол, ухо или хвост? (Лапу) .









Немає коментарів:

Дописати коментар