Ковтун Світлана Миколаївна


Сірничок  малий, а біда велика

Мета: Розвивати в дітей розуміння того, що гра з сірниками приводить до біди. Виховувати  правильне  поводження з вогнем у побуті і відповідальність за свої  вчинки.Обладнання: малюнки, плакати.
Хід 
І. Організаційний моментІІ. Основна  частина
   1. Слово вчителя-   Сьогодні ми поговоримо про ...  (учні відновлюють з розсипаних букв слово  вогонь)-   Створенння  асоціативного куща до слова вогонь.
Вогонь,  для кожного з нас може бути і другом, і ворогом. Частіше  він  буває добрим і турботливим, бо  дарує людям тепло і світло.- ЦІкаво знати, що в давнину, коли по ночах було  холодно ,хотілося, щоб вогонь  прийшов у темну печеру. Але як це зробити? Люди придумали ось що…Коли від блискавки  спалахувало дерево, то після грози воно ще  диміло і в ньому залишався жар. Людина взяла цей жар і занесла в печеру, де купкою лежав сухий  хмиз. Жар дуже пік руки, і людина кинула його на купку, яка в мить спалахнула. Стало страшно, але цікаво, що людина не вибігла, а зачекала, що з того буде. Вогонь  освітив темну печеру, наповнив її теплом. Стало зрозуміло, що треба для тепла і світла. З тих пір, коли чоловіки йшли на полювання, жінки й діти  збирали сухий хмиз і складали  у центрі печери. По черзі слідкували, щоб вогонь не погас. Життя людини  зовсім змінилося. Їй було не так страшно у своєму  житлі, адже коли горів вогонь, то хижі звірі не могли зайти,  бо боялися вогню, а людина перемогла страх, зрозуміла, що вона сильна і розумна. Минуло багато часу, коли люди зрозуміли, що вони й самі можуть  добувати  вогонь. А це трапилося так. Одного разу людина взяла тверду паличку, почала нею наполегливо крутити об суху деревину, щоб   зробити  дірочку. І раптом  пішов дим! Вона злякалася і кинула деревину в сухий мох. Мох задимів. І з відтивирвався маленький язичок  полум’я. Людина здивувалася  і зрозуміла, що зробила відкриття – викликала вогонь. Тепер вогонь можна було викликати тоді, коли це  було потрібно.Згодом  людина змайструвала з каменю свого першого  ножа.  Їй треба було мати гострого ножа, а тому вона терла камінь об камінь, до того часу, поки він не нагрівався так, що вона не могла його втримати. Людина кинула своє знаряддя на сухе листя, поки воно не задиміло, зрозуміла, що від тертя виникає вогонь.А за допомогою чого сучасна людина може отримати вогонь?
Нині для того, щоб викликати вогонь є чимало різних  пристосувань. Це сірники, газовізапальнички, збільшувальне скло, петарди і хлопавки і т. д.( малюнки)Сірничок – дерев’яна паличка – довго не горить. Коли вогонь доходить кінчика пальців, то викликає опік. Від цього часто виникають пожежі. Тоді  вогонь  перестає бути другом, а стає ворогом. Вогонь  ніколи не гасне сам. Його треба гасити вогнегасником,  водою, накривати  мокрим  простирадлом. А коли він набрає сили, то з ним можуть впоратися лише пожежники.
Зважаючи на це, треба добре знати одне правило – «Ніколи не грайтеся з сірниками». Сірники – це не іграшка. Гра з ними може   призвести до страшної  трагедії.2. Ознайомлення з правилами поводження із сірникамиЗапам’ятай!·        Не грайся з сірниками і не розпалюй   самостійно   вогнищ.·        Не носи запалені палки.·        Не пускай підпалених  паперових    літачків.·        Нічого не підпалюй.·        Не запалюй  збільшуваними скельцями   папір, ганчір’я, суху траву.·        Не засвічуй свічку без дорослих, не бався  запальничкою.·        Не забудь номер службибезпеки «101».----    Розвиваюча вправа «Словотворці» ( робота в групах)   Вогонь  гасити   е  ник
 Прочитайте ці слова і взявши з них потрібні на ваш поглядчастинки і  додавши ще дві , утворіть одне   нове слово. Поясніть ,що це  і для чого потрібний  цей  предмет. ( вогнегасник)Перегляд  «Фіксіки. Вогнегасник»3. ОбговоренняситуаційЩо треба робити, якщо:-         Щойно  щось почало горіти?-         Ти не встигзагасити  вогонь, і пожежа  набирає  сили?-         Вогонь  вже  поширився на велику  частину   площі?Знай! Ніколи не ховайся   під   ліжко, у ванну   кімнату, в туалет, в комірку – там тебе найшвидше    дістане  небезпечний   дим! Від   вогню і диму   втікай на подвір’я.ІІІ. Підсумок-  Що нового довідались  з   виховної     години ?      -         Що     корисне взяли для себе?









Немає коментарів:

Дописати коментар